Djupadalsbadet

Vaknade hos mammsen och pappsen imorse, gick upp tog en dusch och åt frukost.
Tog det lugnt och glodde på Tv tills pappa skjutsade mig till Djupadalsbadet.
Väl framme hade vi alla både badvaktspersonal, kassapersonal och så vidare möte.
Mötet handlade mest om rutiner, städ, klorvärden, vart vi stänger av och sätter på allt o.s.v.
Vi fick sen gå in på nya bdet som just nu håller på att byggas och se allt, så sjukt spännande det ska bli när det är klart!
Längtar, längtar, längtar!
Efter det åkte vi till Hotelet i Kumla där vi käkade en god lunch och sjöng för Per som fyller 65 i morgon.
Han gick lite presenter och vart hur glad som helst!
Efter maten åkte vi tillbaka till Djupadal och alla bytte om till badkläder!
Vi gick ner till bassängerna där vi skulle ha badvaktstest.
Vi alla simmade först 4 längder, 200 meter och sen hoppade vi från trean.
Sen var det ner på djupa delen i hopptornet, ta upp en ring och sen ner igen för att ta upp dockan.
Gick klockrent och det var hur skönt som helst att komma i vattnet igen!
Efter testet hoppade vi in i bastun och värmde oss innan det var dags för fika.
Våran chef Marina hade fixat tårta eftersom att Per som sagt fyller år.
Jävligt smarrig tårta kan jag säga, haha!
Efter fikastunden kom Jim Asprou till jobbet för att ha HLR-utbildning med oss.
Det var ingenting nytt men kändes för skönt att gå igenom allt igen.
Skulle lätt kunna gå HLR-utbildningar minst en gång i månaden.
Tycker det är så jävla intressant!
Utbildningen gick iallafall klockrent och när den slutade åkte alla hemåt.
Jag, mamma och Thomas åkte ut till Marieberg en sväng för jag var tvungen att köpa en kalender!
Sagt och gjort!
Väl hemma på norr packade jag om väskan, bytte om och drog till gymet.
Körde min nya favorit trappmaskinen och sen körde jag styrketräning, mage och armar.
Skönt!
Väl hemma mötte jag Madde, berättade lite om dagen och sen gick vi upp och käkade kvällsmat med Tobbe.
Han hade gjort kyckling med en så jävla god sås och ris!
Tobbes och Johans special, sjukt god mat!
Nu sitter jag på mitt rum, lyssnar på en jävla massa fet musik, trixar med bilder och softar!
Älskar den här dagen!
Underbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0