Kolmårdens djupark


Gårdagen spenderades på Kolmårdens djurpark med pappa. Han plockade upp mig vid halv åtta på morgonen och då åkte vi raka vägen mot Kolmården. Vägen dit var riktigt fin, sjöar och fin natur överallt. Husen på vägen var helt sinnessjukt fina. Dom var stora med stora fönster och stora uteplatsen, balkonger, altaner och så vidare. När vi kom fram parkerade vi, betalade och gick in. Vi köpte varsitt årskort, det kändes lika bra för vi är helt säkra på att det kommer utnyttjas! Vi kollade på vargarna, lodjuret, kameler, getter, grisar, tigrar och en jävla massa andra urfina djur. Pappa ville äta lite matsäck och fotografera lite fåglar så jag gick ner till Marine world, kollade på Delfin showen och sen gick jag iväg och kollade på lite annat. Vi möttes sen och fotade elefanter, noshörningar, zebror och så vidare. Vi gick förresten in på "Aparium" innan vi gick ut ur djurparken och där inne fanns dvärgsilkesapor, schimpanser och gorillor. Schimpanserna var inte blyga kan jag säga, haha! Alltså dom pissade, drack sitt eget piss, käkade sitt snor, satt i sitt eget piss och fulade sig haha! Dom är charmiga som fan men jag hade aldrig sett dom bete sig så förut, haha!

Anyways, strax innan fyra gick vi ut ut djurparken och in på ett ställe som hade en massa aquarium och terrarium. Där inne fanns också sådana små apor och tre stycken hoppade på pappa och bara mös, haha! Den ena försökte krypa in i väskan och dom ville verkligen inte gå av honom. Det fanns en massa fint att titta på där inte. Massa olika fiskar som t.ex. hajar, clownfiskar, rockor o.s.v. Det fanns också ormar, papegojor, skorpioner, spindlar, apor, ödlor, ja en jävla massa helt enkelt. Det var en galet värd dag! Efter allt gick vi till bilen och åkte till safarit. Det var lite av en besvikelse för man åkte liksom i ett led men bilar och han som körde i den första bilen körde rätt fort så man hann ju knappt fotografera. Fick några bra bilder dock och dessutom fick jag se mina älskade giraffer. Det var dom jag hade sett mest fram emot att se. Dom kommer vara inne på själv adjurparken senare, varför dom är i safarit nu kan jag inte svara på men men då har man något att se fram emot till nästa gång :) Efter safarit åkte vi till pappas kompis Åke som bor i Kolmården och tidigare jobbade på djurparken med rovfåglarna. Vi tog en fika med honom, pratade lite och sen var vi tvungna att åka hemåt. Käkad en hamburgare på vägen och så belv det en glass. Väl hemma deckade jag direkt. Här är några bilder från igår, mer kommer snart och senare för jag ska iväg och jobba klockan 18.00 till sent.

Jobbar i kassan och disken idag så det blir nog en hel del att göra! Idag var det förresten personalmöte på jobbet och efter det skjutsade Vigdis ut mig till Bäck där vi åt Hamburgare allihopa. Det var jag, Madde, Tobbe, Malin, Kenneth, Nettan, Thomas, Emilia och Olivia. Jag hade så klart galet mysigt tillsammans med alla och speciellt Madde, Olivia och Emilia :) Nej, nu ska jag och Johan fixa mat och sen ska jag byta om och platta håret innan jag ska ta mig till jobbet :)


Kommentarer
Postat av: Soma

SV: Tack va glad jag blir! Jag vill köpa ett objektiv till min lilla kamera men jag kan ingenting om sånt där.. Har du några tips?

2010-05-13 @ 16:57:36
URL: http://somababamiri.blogg.se/
Postat av: caroline

Feta bilder min favorit!!!!!!!! tung är du.. ja har lite planer ja ska berätta för dig när jag kommer hem :) <3

2010-05-13 @ 20:40:43
URL: http://caarlin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0