Jag har haft en så bra dag!

Min dag började med att jag träffade Madde vid Diana och så cyklade vi till gymet där vi värmde upp i ca en kvart. Jag körde på en spinningmaskin och Madde på en maskin som liknar en crosstrainer (tror att dom heter så men lita inte på mig för jag vet inte säkert). Vi körde sen på gymet. Gick igenom alla maskiner vi ska ha på våra träningskort. Blev ca tre för mage, fyra för ben, en för bröst, en för armar och så vidare. Det blev riktigt bra och när pappa kom dit hjälpte han mig med mitt schema. När vi var klara stretchade vi och när Madde gick för att hämta sin cykel och jag var på väg hem fick jag en plan, Sickan som man är! ;) Jag cyklade mot norr, köpte en Red bull på kiosken och sen gick jag över till Blomsteraffären där jag köpte en kvist som det var ca fyra rosor på i rosa. Den var riktigt fin och jag fick den inslagen med ett fint rosa papper runt. Jag cyklade sen till Väster hem till Carros mamma. När hon öppnade dörren räckte jag fram blommorna, gav henne en kram och grattade henne på hennes 49-årsdag :) Vi satt sen och pratade, kollade lite på nya lägenheten och så tog vi en riktigt god fika vilket blev dagens frukost för min del. Min blivande chef på Kumlahallen/djupadalsbadet ringde och berättade lite om hur framtiden ser ut och jag började jobba vecka 24 och jobbar till och med vecka 33. Känns sinnessjukt bra! Vi ringde också Carro i Tyskland och vi pratade om hennes helg och allt möjligt! Saknar min älskade pärla så mycket, men jag vet att hon har det bra och det är det som är huvudsaken! Om två veckor kommer hon hem och jag längtar! Pratade också lite med Manuu och vi försöker få in en Tysklandresa innan jag börjar jobba men vi får se, tänker inte bli för glad förens allt är 100& säkert! :)


Efter ca en timma hos Nettan cyklade jag hemåt, tog mig en dusch, slängde på mig smink, satte på mig kläder och drog hem till Zana. Vi cyklade upp på stan, tog en promenad över stan och köpte varsin mjukglass på Gottis :) Vi tog våra glassar och gick till Ellens baksida där vi softade med Madde och Ellen. Var så himla fint väder och sällskapet var underbart! :) Träffade Jonna en snabbis där på baksidan vid konserthuset och sa hej en sväng också. Jag och Zana gick sen iväg, kollade i en massa affärer, softade och bara umgicks. Det var så längesen nu och jag har verkligen saknat dig! Vi måste ses oftare gullan! Vi gled sen hemåt, sa hej då, kramades och jag drog hem. Var bara hem snabbt, pussade lite på Johan och sen cyklade jag hem till Jonna. Vi kollade igenom hennes projektarbete, softade på balkongen och tog det lugnt. Efter ett tag drog jag hem och nu är jag tillbaks. Ska plocka lite här hemma och sen bara softa hela kvällen. Johan har deckat i sängen, trött efter första dagen poå "nya" jobbet. Han jobbar fortfarande för samma företag med i andra lokaler på ett annat ställe.

I morgon bitti ska Madde, Ellen och cykla till Karlslundsspåret och ta en promenix. Det är riktigt fint där uppe faktiskt vid allt vatten och så är det skönt att få umgås lite. Hoppas på fint väder i morgon för då kanske jag behövs på jobbet! Så skönt att ha börjat jobba igen så ordet skönt kan inte förklara hur skönt det är! Om det inte blir jobb så ska jag och Jonna kolla på Sex and the city 1 eftersom att Sex and the city 2 går på Bio snart och den måste vi bara se så klart! Nej, nu ska jag greja lite med bilder, lyssna på musik och plocka här hemma :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0