Tyskland 2010-06-07- 2010-06-14

Jag har ingen aning om hur jag ska kunna skriva det här inlägget för alla dagar flöt samman i en skön, jävla dimma. Jag ska försöka skriva ett inlägg där jag får med det viktigaste från allt och skriva ett inlägg som får er att förstå hur underbar min vecka i Tyskland var.

Pappa skjutsade mig på Måndagen till Skavsta flygplats och när jag satt på flygplatsen var jag nervös som fan. Inte för att flyga för jag var redan förbi passkontroll, tullen och allting. Jag var nervös för att träffa min älskade vän Carro. Så jävla lång tid hade gått sen vi sist sågs och nu skulle vi äntligen ses. Flygresan till Tyskland gick fort och väl framme på flygplasen i Tyskland, Karlsruhe, Baden baden satte jag mig utanför och försökte andas lugnt och sansat. En kvart senare rullade en svart bil upp framför mig och ur skrev min älskade vän. Jag tror att mitt ansikte var solen den dagen. Jag kramade om henne, pussade på henne och bara skrattade. Fan, alltså äntligen! Kramade Manuu och hoppade in i bilen! Vi hade så mycket att prata om, vart fan skulle man börja? Vi pratade iallafall om Carros veckor, allt som hänt, alla platser som hon besökt och så pratade vi om livet hemma i Örebro! Väl framme hemma hos Manuu kollade vi på lägenheten, tog in min packning och allt. Jag fick träffa Manuus dotter Pia och hon var så himla söt. En go liten solstråle som lös upp hela rummet!


Dom första dagarna i Karlsruge gled vi runt på stan, satt på uteserveringar, pratade om allt som hänt den senaste tiden och bara spenderade tid med varandra! Jag var i paradiset! Tyskland alltså, jag vill redan tillbaka! Adidasparadiset kan jag säga! Under min vecka i Tyskland köpte jag två Adidaströjor, två Adidasbyxor, en Adidas t-shirt och även ett par riktigt feta Nike airs! På dagarna softade vi på Hooters, chillade i lekparken, fotograferade allt, åt god, spännade mat, kollade på bra filmer på kvällarna och vi spenderade en hel del tid i en lokal med softa b-boys och feta graffitiväggar överallt!


Hur som helst, det finns massor att berätta men det är för mycket att skriva här.


Fredagen kom och Manuu åkte till stationen för att hämta Brandon (Lord Lhus)! När han kom till Karlsruhe fixade Carro och jag iordning oss och när vi alla var klara hoppade vi in i bilen och åkte mot Siegelsbach där vi skulle hämta upp Ryan (R.A the rugged man). Som ni vet älskar jag R.A och hans musik så att hamna i lilla Siegelsbach och se R.A sätta sig i våran bil var en dröm. Jag, Carro, Manuu, Lhus och R.A åkte mot Frankfurt och väl framme släppte vi av R.A på hans hotel. Vi andra åkte mot klubben där Lhus och R.As konsert skulle hållas. När vi kom dit gick vi backstage, styrde upp oss lite, tog något att dricka och medans Lhus gick iväg käkade vi andra mat. Klubben hade bbq så det bjöds på god mat och stämningen var på topp! Efter maten mötte vi upp Lhus en bit längre bort där han höll på att spela in en musikvideo. Carro och Manuu drog iväg medans jag stannade och fotograferade videoinspelningen! När allt var klart gick jag och Lhus backstage där vi satt och softade med en tysk tjej. Carro, Manuu och R.A dök upp med hela R.As familj. Jag och Carro köpte varsin R.A t-shirt och knäppte bilder! Showen började och Lhus var först ut! He put on a great show Im telling ya´ll! Han var grym! Tog en massa kort och sen var det R.As tur! Carro och jag såg honom live i Februari och han är så jävla tung! Iallafall så tog vi kort hela tiden under konserten och efter ett bra tag gick Carro iväg för hon hade ont i huvudet. Precis då pekar R.A på mig och säger till mig att komma upp på scen. Då kan jag säga er att jag var i chock! Jag var livrädd, skakis, nervös allt ni kan tänka er. Jag ÄLSKAR hans musik och nu stod jag på scen med honom! Han ryckte tag i min hästsvans, dansade med mig, flängde runt mig på scen och det är väl vad jag kommer ihåg! Manuu tog kort på det hela och det var nå sjukt! Efter konserten hjälpte Carro och jag R.A vid hans mergetable! Det var en sjuk kväll! Önskar jag kunde formulera orden på något sätt så ni förstår hur stort det var! Jag, Manuu, Carro och Lhus hoppade in i bilen och åkte in i centrala Frankfurt för att äta. Vem fan gör det? Vi hamnade på Redlight district där det var prostituerade överallt! Jag var livrädd för folket var så höga, skumma, alkoholpåverkade och allt ni kan tänka er. När vi hade ätit klart åkte vi därifrån hem till Karlsruhe och tvärdeckade!


På Lördag morgon när vi vaknade packade vi våra saker och åkte till en affär. Det var jag, Lhus, Carro och Manuu. Efter att vi käkat frukost hoppade vi in i bilen och åkte mot Swiss/Switzerland. Väl framme checkade vi in på hotelet och fixade oss direkt. När vi var klara kom Sharif (Reef the lost cauze) in på vårat rum, kramade oss och sa trevligt att träffa oss igen. Sjukt! Vi tog bilarna och åkte till stället där festivalen skulle hållas. Vi fick backstage pass, fikade lite, tog lite kort och killarna satt upp sitt mergetable. Innan konserterna började sålde vi alla t-shirt, bandanas, skivor, vinyler och så vidare! När Reef the lost cauze och Lord Lhus gick på scen gick jag längst fram och tog kort. Bilderna alltså! Sjukt tunga, grymma, feta bilder! Jag är alltså så nöjd och bästa av allt var att få se dom live igen! Efter Lhus och Reef var det Apathy på tur och jag tog även lite kort på honom och därefter också på Dilated peoples. Doujah raze uppträdde också men jag hann inte ta några bilder på honom. Vi träffade en jävla massa trevliga människor och det var en galet bra kväll! Vi fick ta kort med alla, umgås med alla och hade det så äckligt bra! När jag och Carro gick backstage för att varva ner en stund klev Apathy in och då hade vi inte hälsat på honom än! Han hälsade på oss, tog kort med oss och herregud vilken bra kväll. Manuu spelade en sväng på kvällen och vi chillade vid honom, dansade och bara hade det bra. Vid fyra på natten åkte Manuu, Carro, Lhus och jag tillbaka till hotellet och deckade.

Det finns hur mycket som helst att säga. Vi har spelat in två musikvideos, fotograferat b-boys i en graffitilokal, softat med rappare vars musik vi älskar, tagit så feta bilder på människor, djur, natur och allt! Jag har fått träffa så fina människor och fått så fina saker! Manuu har gett mig och Carro så fina t-shirts och allt! Jag mår så bra och den här veckan kommer jag sent att glömma! Bilder kommer bara så ni vet, det tar ett tag bara eftersom att jag i Tisdags dagen efter att jag kom hem började på mitt nya jobb! Hur som helst, bilder kommer och jag kommer skriva flera inlägg till vissa av bilderna så det blir sammanhängande! Just det förresten har jag fått höra ny musik som inte ens är släppt än och till alla er som älskar underground hip hop, fortsätt läsa bloggen här ska bloggas!

More love, less hate! Life is good! 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0