Julafton

Dagen före julafton relativt sent på kvällen får jag ett samtal från mamma. Hon hade ramlat omkull och slagit i axeln så hon fick sitta på akuten och till sist kom hon in på röntgen och den visade att tre ledband fått sig en smäll men dom var inte av som tur var. Ont som faan hade hon iallafall men fick åka hem på natten. Jag och Johan sov i Fellingsbro dagen innan så vi var ute med hundarna, bastade, kollade på Pacific, slog in julklappar och så vidare. På julaftonsmorgon gick vi upp, gick ut med hundarna, duschade och fixade iordning oss och plockade lite. Thomas hämtade oss strax efter klockan ett och vi åkte då ut till Gällersta :) Väl framme hos mamma och pappa var min morbror Jocke där med sin fruga Anna-Kajsa och deras dotter/min kusin Lovisa. Vi hann bara prata en stund eftersom att klockan närmade sig tre och dom ville hem och se Kalle anka så klart :) Jag, mamma, Johan och Thomas kollade på Kalle anka medans pappa fixade maten och Johan däckade på min arm, tyckte inte att Kalle anka var så himla roligt mig för mig gör det verkligen Julafton så jag kollade noga, haha! Efter Kalle anka åt vi mat och fy fan vad gott det var! Man blir ju så jäva mätt men det är väl meningen med julafton? Att man ska vara mätt och uppsvälld hela tiden, haha fy fan alltså! Efter maten satte vi oss i soffan, fikade lite och sen var det dags att öppna julklapparna. Johan verkade riktigt nöjd med sina saker, han fick lite kläder, saker till Mikko och lite annat nödvändigt. Det verkade som att alla vart nöjda med sina julklappar :) Gladast vart nog jag faktiskt, haha! Jag fick så mycket fina saker. Filmer, presentkort, en ram som jag velat ha så länge och en helt underbar spegel som jag letat efter jättelänge. Jag fick så jävla bra saker verkligen, det går inte att beskriva. Precis när jag trodde att jag hade öppnat alla mina julklappar så säger mamma att vi ska åka bort en sväng och att jag ska ha på mig ögonbindel. Fan alltså när vi åkte iväg hemifrån kändes det lite som att jag hade en aning om vart vi var på väg. Men nej. När vi stannade med bilen sa Johan att jag skulle hoppa upp på hans rygg men det gick inte så bra för jag bara skrattade och så var jag så mätt, haha. Trodde fan jag skulle spy men till slut tog jag mig upp på hans rygg och så började han gå. Alltså han gick upp och ner och runt och jag fattade ingenting. När han väl släppte ner mig så kändes det som att jag stod längst uppe på Svampen men när jag till sist fick öppna ögonen stod jag i min och Johans lägenhet. I köket. Och överraksningen var.. Nytt köksbord och köksstolar som jag tjatat om att jag vill ha i tre år! Tre år! Alltså jag hade gett upp mitt tjat och så stod köksmöblerna där så himla fina och vita! Fy fan vad glad jag vart! :) Johan åkte iväg till Fellingsbro precis efter eftersom att han var tvungen att gå ut med hundarna och medans Thomas skjutsade Johan så grejade jag och mamma hrä hemma som fan. Vi satte upp gardinen i köket som jag fick i julklapp igår, vi diskade, städade, dammade och grejade! Det vart hur fint som helst här hemma! Tack till er Mamma, pappa, Johan och Thomas för en jättefin dag och världens underbaraste julklappar! Uppskattar verkligen det så himla mycket! Tack, tack, tack! När Thomas kom hit och skulle hämta mammsen åkte jag med till Ekeby/Almby för jag ville verkligen spendera lite tid med släkten på mammas sida. Det var kusiner, kusinbarn, moster m.fl. Det var en hel del folk och vi hade hur trevligt som helst :) Det var skönt att få spendera lite tid med dom för det händer inte så ofta :) På kvällen fick jag skjuts hem av min moster och hennes man så tack så mycket till er också, utan er hade jag inte kommit hem! :) Igår var verkligen en underbar dag alltså! Ja, den kunde inte varit bättre! Tack till er alla! [v]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0