Fredag

Vilken dag! Vaknade i morse och himlen var helt blå! Det är alltså Oktober, galet vad fort tiden har gått. Det var ju nyss sommar. Iallafall så kom saknade Madeleine M hit vid halv elva i morse och vi pratade och umgicks lite innan Lillebill, hennes man och deras söta lilla son Zack kom hit. Vilken liten sötnos han var! Dom var från Skåne och ni kan ju tänka er hur gulligt det är med en liten kille på två bast som snackar skånska! När han såg fisken och malen i vårt aquarium började han skutta och säga fisk och groda. Ni kan ju tänka er hur roligt det lät när han sa groda på sin riktigt hårda skånska :D Madeleine och Zacks föräldrar smög iväg efter en stund och jag och Zack lekte lite här hemma innan vi gick ner, hämtade barnvagnen och tog en promenad till stadsparken.
På vägen matade vi lite änder med bullar i slottsparken och sen gick vi vidare till stadsparken. Jag hade fullt upp i ca två och en halv timma och Zack ville verkligen inte gå därifrån, haha. Till slut kom Marcus och gav mig tips hur jag skulle muta honom så jag frågade honom om han ville ha glass och det gick så klart hem så vi fick mot slussen, köpte varsin glass och sen gick vi till lekparken här vid mig och Johan på norr! Madelen kom lite senare och då gick vi hem och slog på en av filmerna som Zack hade med sig. Bilar hette filmen och jag satt med Zack i knät med täcke och kudde och vi båda var helt slut. Madelen satt så klart också med oss. Efter ett tag kom föräldrarna och hämtade honom och jag fick direkt sätta igång med maten, byra om sen skjutsade Madelen mig till jobbet efter att vi varit på Ica. Tack så mycket för idag allihopa! Jag har haft en riktigt skön och uppfriskande dag!

I morgon hinner jag och Madelen förhoppningsvis träffa Madeleine innan hon åker hem till Gävle igen och på eftermiddagen innan jag ska jobba ska vi gå ut och gå en promenad. Blir lite mer kläder i morgon kan jag säga för det är ju minusgrader nu. Inte nice men men så är det.

Förresten så håller jag, Johan, Madelen och Tobbe på att planera lite inför November för då jävlar ska vi åka till Ullared och shoppa så jag har börjat spara nu, vilket behövs eftersom att jag inte tjänar nå vidare just nu men men har fått ihop 700 än så länge och det är en bra början. Nu ska jag antingen lägga upp någon bild från dagen eller så ska jag sova. Vi får se, det visar sig väldigt snart om det dyker upp något. God natt säger jag nu iallafall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0