Uppsala

Torsdag: På Torsdag mitt på dagen åkte jag och pappa mot Uppsala. Vi stannade på vägen och käkade på Hummelsta och köpte såklart också lite godis på Sveriges största godisbutik innan vi åkte vidare. Väl framme i Uppsala gick jag runt på stan och kollade lite medans pappa åkte ner till ett ställe och plåtade lite fåglar. Jag hittade varsin present till Adam och Noel på stan och så köpte jag en t-shirt till mig själv på New yorker i riktigt feta färger! När vi var klara åkte vi mot brorsan och det var så jävla roligt att se honom! Det var för längesen nu, tror det var i Februari sist om jag inte minns fel och innan dess var det i Maj så nu är det dags att börja ses oftare kan jag säga! Adam och Noel kom hem efter en stund och det blev en massa kramar och mys. Maria släppte av dom så vi fick även träffa henne och hennes lilla bebis Theo. Det var både jobbigt och roligt att träffa brorsan och grabbarna igen. Jobbigt för att vi ses så sällan men resten är så klart bara roligt! Saknar er varje dag ska ni veta! Pappa skjutsade hem Adam och Noel till Maria på kvällen innan han åkte hem till Örebro så jag var kvar med brorsan och vi satt och bara pratade om allt i flera timmar och plötsligt var klockan tolv! Det finns så mycket att prata om när man inte haft tid att verkligen sitta ner och prata på flera år! Uppskattar den tiden med dig ska du veta brorsan! :)

Fredag: Vaknade upp, hjälpte brorsan med disk och tvätt eftersom att han nyligen opererat axeln och sen packade jag alla mina grejer och klädde på mig. Jag och brorsan åt frukost, pratade lite och kramade om varandra innan jag gick till bussen och åkte till centralen i Uppsala där Madde och Ellen mötte upp mig! :) Vi åkte mot Österbybruk och väl framme hos Erika blev det kramar och gos och så sa vi hej då till Erikas familj som skulle åka mot Örebro. Vi var också tvungna att dra iväg så vi satte oss i bilen och åkte till gården där vi skulle rida turridning med islandshästar! Fy fan, vad värt det var! Oftast när vi tjejer ses är det festa som gäller så det var så jävla roligt att göra någonting annat! Vi var ute och red i två timmar och det blev hela 1,5 mil. Alla hade ont i röven efteråt kan jag säga och på en massa andra konstiga stället där man använt muskler man inte var van vid. Det var iallafall hur kul som helst! :) På vägen hem fick vi punka och jag skulle verkligen vilja skriva hela historien om det för det var riktigt jävla roligt men det blir en bok så jag skippar det och säger helt enkelt bara att vi hade en jävla tur att en tjej stannade och hjälpte oss! Vilken jävla brud alltså! Hon jobbade som brandman på brandstationen där Erika jobbar och dessutom hade hon jobbat som bilmekaniker innan. Hon hade verktyg och hela skiten så tog bort det sönderslitna däcket och satte på det nya! Ängeln, tack som fan för det! Vi hade turen med oss kan jag säga! Väl tillbaka i Österbybruk åkte vi till Ica och handlade mat, kom hem till Erika, lagade mat och tjejerna drack vin, cider och allt möjligt! Kvällen spenderades hemma hos Erika med spel, spel och åter spel. "Med vilda gester" fy fan, livets spel alltså! Vi gick och la oss relativt tidigt! :)

Lördag: Vaknade upp och vi gick ner och satte oss i soffan. Stina och Emil hade kommit på natten så vi alla åt en god, fet frukost och på dagen låg vi mest i soffan och kollade på film, sov lite smått och bara mös. Framåt eftermiddagen började vi fixa oss och när vi var klara gick vi upp till stan/byn, haha och käkade pizza. Vi gick sen hem till Erika, hämtade alla grejer och sen gick vi ner till simbadet. Vi hade en hel stuga för oss själva (samma som sist) men ett litet rum där det fanns bord, stolar, bänkar och så vidare samt bastu. Utanför stugan fanns badtunnan med bord och stolar precis vid vattnet, dusch, badrum och allting. Där festade vi hela kvällen med en massa jävla härliga människor, hög skön musik och fylla på sina håll haha! Nykter som jag är höll jag koll på det och dom felsta! ;) Det var iallafall en riktigt jävla rolig kväll.

Söndag: Har nog aldrig sett så slitna människor i mitt liv och det fick mig att må ännu bättre, haha! Ledsen tjejer, älskar er men det var faan roligt att se er så bakfulla! :) Vi låg i soffan hela dagen och glodde på tv. Vid fyra pussade och kramade vi Erika hej då och åkte mot Örebro.

Erika, tack som fan för den här helgen. Värdesätter det galet mycket för det är så jävla roligt att vi håller ihop, nu måste vi bara försöka ses iallafall lite oftare och hitta på mer roliga saker! Du är guld värd och vi saknar dig ska du veta! Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0